夏香蕉

In me the tiger sniffs the rose.

Good Life - OneRepublic

OneRepublic最喜欢的歌之一。

正能量爆棚。

爱贯穿于整首歌的口哨声。

单曲循环一百遍也不会厌烦。

你昨天在哪里醒来,看见从窗户透进来的第一道光了吗?也许昨天你刚刚哭过,可是今天是新的一天啊。

你看,你刚刚做完一场梦,阳光穿过黑暗来拥抱你。手机已经充满电放在了床头,你的父亲发来一条关心的短信。你穿着前天刚买的新鞋子,出门去吃早饭。食堂的阿姨给你多加了一个包子,你道谢时展开了今天的第一个笑容。然后你去上课,熟悉的同学坐到你旁边,说着昨天更新的电视剧。

这就是美好的人生啊。

这一定是美好的人生。

 

 

Woke up in London yesterday

昨天我在伦敦醒来

Found myself in the city near the Piccadilly

发现我就在皮卡迪利附近

Don't really know how I got here

我搞不懂怎么会跑到了那里

I got some pictures on my phone

我用手机拍了些照片

New names and numbers that I dont know

上面的门牌和地址我都不曾来过

Address to places like Abbey Road

但看起来像是Abbey路

Take turns tonight and now turns to whatever we want

不管我们是否愿意,夜晚终将如常到来

Were young enough to say

趁着年轻,我们一起喊:

Oh this is gonna be a good life

噢,这是如此美好的生活

This is gonna be a good life

这将是如此美好的生活

This could really be a good life, good life

这真是美好的~美好的~美好的生活

I say oh got this feeling that you can't fight

我得说,这种感觉去哪里找?

This city is on fire tonight

今夜这座城市燃烧着热情

This could really be a good life, good good life

这真是美好的生活

Oh Oh Oh

 

To my friends in New York say hello

向我在纽约的朋友问好

My friends in LA they don't know

在洛城的家伙还不知道

Where I've been for the past few years or so

过去的几年里

Paris, to China to Colorado

我到过巴黎,中国还有科罗拉多

Sometimes there's airplanes I can't jump out

有时候,在穿梭的航班上

Sometimes there's bullshit that don't work now

会流传一些轶事

We out of stories but please tell me

如果太过荒唐,请跟我说

What's there to complain about

你有什么好抱怨的呢?

 

When you're happy like a fool

当你感到非常快乐

Let it take you over

那就顺其自然吧

When everything is out

即使万事都不如意

You gotta take it in

你也应该明白

Oh this is gonna be a good life

噢,这是如此美好的生活

This is gonna be a good life

这将是如此美好的生活

This could really be a good life, good life

这真是美好的~美好的~美好的生活

I say oh got this feeling that you can‘t fight

我得说,这种感觉去哪里找?

This city is on fire tonight

今夜这座城市燃烧着热情

This could really be a good life, good good life

这真是美好的生活

评论 ( 4 )
热度 ( 3 )
 

© 夏香蕉 | Powered by LOFTER